Effektiv lastsikring afhænger af lastens art og begynder med den rigtige emballage, der er egnet til transport, pålæsning, anbringelse og sikring af lasten. Kun godt emballerede og anbragte varer kan sikres og transporteres transport- og trafiksikkert.

Kraftpåvirkning af lasten under transporten

Under normal kørsel (dette omfatter også fulde opbremsninger, accelerationer, undvigelsesmanøvrer og dårlige vejforhold) påvirkes lasten af enorme kræfter.

Eksempel: 0,5 G til siden betyder, at en last med en egenvægt på 10 ton kan trykke på presenningen med kræfter op til en vægt på 5 ton: 0,5 G = 50 % af egenvægten.

Kraftpåvirkning af lasten under landevejstransport

Kraftpåvirkning af lasten under landevejstransport Kraftpåvirkning af lasten under landevejstransport

Kraftpåvirkning af lasten under kombineret transport

Lasten påvirkes af større kræfter ved rangering af jernbanevogne på banegårde og ved rulle- og krængebevægelser på skibe end ved trucking på landevejen.

Dette kræver ved kombineret transport øgede lastsikringsforanstaltninger:

  • Trailerne læsses også på jernbanevognen modsat kørselsretningen, derfor skal lasten også være sikret mod at glide bagud.
  • Sørg for, at der er en optimal vægtfordeling på traileren - Undgå topbelastninger, eller belastninger af bagenden!
 

Registrer dig nu og bliv partner!

Yderligere informationer om "Lastsikring" er kun tilgængelig for partnere.
Registrer dig i dag og profiter af de mange fordele ved et samarbejde!


Tilmeld dig nu! Login

Yderligere information:

^ - Top

Dette websted anvender cookies for at sikre dig den bedst mulige brugerefaring. Ved at klikke på "Acceptér" samtykker du i brugen af cookies. Ønsker du at udelukke bestemte cookies, så klik på her. Yderligere informationer om vores håndtering af dine data finder du i vores brugsbetingelser og Informationer om databeskyttelse

Acceptér